Service & underhåll

Alla produkter är i behov av service & underhåll för att kunna prestera så bra som möjligt i både funktions- & hållbarhetssyfte. För att du enkelt ska kunna hålla din arbetsplats välfungerande har vi tagit fram underhållsscheman för förarstol, pelare & armstöd.

När behöver jag serva min förarstol?

Alla förarstolar är i behov av löpande service för att fungera på ett tillfredställande sätt. För att det ska vara så enkelt som möjligt för dig att ge din förarstol den service den behöver har vi tagit fram ett underhållsschema för våra förarstolar, pelare & armstöd som ger dig en övergripande beskrivning av vilken typ av service du bör utföra under vilken del av produktens livscykel för att få bästa möjliga prestanda & livsläng

Underhåll din förarstol i tre etapper

Underhållet av din förarstol är uppdelad i tre olika etapper:

Daglig tillsyn
En snabb & enkel tillsyn som med fördel utförs på din förarstol innan uppstart eller vid avslut.
Var 125:e timme
En lite mer ingående tillsyn som utförs med ett längre tidsintervall.
Var 1000:e timme
Den mest ingående tillsynen av förarstolen.

Upptäck fel tidigt för att spara tid & minska kostnaden
Att underhålla förarstolen är snabbt och enkelt och är gjort för att upptäcka fel med din förarstol så snabbt som möjligt. Genom att upptäcka felen i ett tidigt skede minimerar man risken för att orsaka större skador på förarstolen. Då sparar du både tiden det tar att göra en genomgående renovering & minskar kostnaden av att behöva byta många reservdelar i onödan. Kontakta oss om du upptäcker en avvikelse med din förarstol, så skickar vi över lämpliga reservdelar eller bokar in en tid för service.

Service vår verkstad eller på plats hos er

När du behöver assistans med servicen av din förarstol inklusive tillbehör finns vi till hands, vi erbjuder service både på plats hos er eller på vår verkstad. Om det är ett färre antal förarstolar som är i behov av service bokar vi en tid i vår verkstad, ni väljer att antingen komma förbi med stolen själv eller skicka den till oss. Sen går vi igenom förarstolen och kollar efter brister & när vi är klara återkommer vi till dig med en åtgärdsplan där vi ger förslag på olika reparationer vi bedömer vara nödvändiga. När vi fått ert godkännande utför vi servicen på plats hos oss. Om du väljer att utföra servicen själv finns vi tillgängliga på telefon för handledning om det skulle behövas.

Om ni har flera arbetsplatser /maskiner hos er kan ni med fördel boka service på plats hos er. Då kommer vi ut till er, går igenom alla arbetsplatser & servar dem löpande under öppen dialog med er.
Detta är det mest tidseffektiva förslaget för er som har ett behov av service på flertalet förarstolar.

Tveka inte på att kontakta oss om du behöver hjälp med din förarstol.

Här hittar du PDF-filer som visar hur du underhåller din stol, pelare & armstöd på bästa sätt

sv_SESvenska